Älskade raggarbilar, älskade hästar osv

Här kommer en uppdatering på vad som skett nu när vi kommit in i en ny månad.

Lördag 1 maj: Jobb 06.30-10.30 för att sedan åka hem och sitta och ha tråkigt i hopp om att någon ville nappa på mitt förslag om att se på raggarbilarna. Som vanligt ingen som ville ses eller nått då de flesta hade argumenten "tycker in om raggarbilar"...var nog inte raggarbilarna som var problemet... Men i sista sekund när jag frågade min faster så fick jag napp. Min älskade faster och jag skulle se tåget tillsammas =) Då bilarna redan åkt från motorgården så hoppade jag upp på cykeln och kastade mig iväg till Eber där jag skulle möta Lena och lille Kajsa vovven. Blev en mycket lyckad kväll =) Vi stod i säkert över en timme och tittade på när raggarbilarna rullade förbi och jag blev kär i en mycket fin blå (såklart) raggarbil :P 

Söndag 2 maj: Jobb 07.15-15.45 sedan trampa sig hem till mamma och pappa för att byta om till ridkläder och ta bilen och hämta Anna och åka till stallet. Vi tog en ridtur bort mot ett ställe som jag aldrig kommer ihåg vad det heter, kan hete Brunnby. Vi har inte ridit där på jättelänge då vägen dit har varit igensnöad eller gegga och vill inte riskera att glida ner i diket som man måste rida vid då det är trångt. En mycket trevlig ridtur som vanligt när man rider tillsammans med Anna =)

Måndag 3 maj: Denna dag i princip likadan som söndagen, jobb 8.15-16.45 för att sedan ta en ridtur med Anna =)

Tisdag 4 maj: Ledig idag =) Så idag har jag passat på och handlat lite mat och även en ny matskål till grabbarna, hittade en blå hörnmatskål på Djurmagazinet så jag var bara tvungen att ha den. Men dom behövde en ny då den andra var för liten och dom har kommit underfund med att man kunde välta den. Sen åkte jag till stallet och tog ett dressyrpass med Zebban på ridbanan, dock i skritt bara men ändå. På fredag ska Lotta förresten åka till veterinären med Zebban, hoppas verkligen på goda nyheter. Efter stallet har morsan och jag åkt fram och tillbaka och kollat efter cykel till mig. Hittade till slut en som både mamma och jag gillade och tyckte var fin =) Den är av en gammaldags stil och färgen heter cherry så den är körsbärsröd :P Himla cool färg. Ska hämta den på torsdag förmiddag så på torsdag blir det att ta nya cykeln till jobbet =)

Och imorgon ska jag till tandläkaren klockan 08.00 också, fasen pengarna bara försvinner just nu, hmm inte bra...Men får jobba på lite så jag tjänar lite mer, det är så trevligt när man får hem lönespec som säger att man får in massa pengar på kontot =)


Vill ha denna fina Chevrolet Impala men helvete vad dom kostar!!


Buick


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0