En underbar ledig torsdag

Från igår till idag har jag haft Benson hos mig då jag inte mår så bra just nu pga lite olika saker, främst för att det aldrig är någon som vill vara med mig eller som hör av sig. Så idag var Ben och jag iväg till Åby och badade, sen på hemvägen hämtade vi upp marsvinen så fick dom äta lite gräs hos mamma och pappa. Sen åkte jag och Ben till farmor och farfar där jag fick mat och så spelade vi lite Skipbo =)

Mycket mysig badhelg

Helgen tillbringades hos killen i Västervik. Igår var jag, Patrick, Markus och Markus enorma hund Sacko och bada ute vid Gränsö, jättefint =) Senare på kvällen åkte vi tillbaka utan hund och grillade vid vattnet, väldigt mysigt trots flocken av myggor som bara älskade mig.
Idag var vi tillbaka igen men då endast bad.

Nu sitter jag hemma hos mig och ska snart in i duschen, ska bara samla mod till att ta bort en spindel jag förhoppningsvis mördade då jag kastade ett skrivblock på den. Vågar inte riktigt lyfta på blocket ifall han skulle få för sig att börja leva och springa....

Barbacka ridning

Ja, för några dagar sedan fick Ben följa med till stallet när Anna och jag skulle rida. Jag fick för mig att jag skulle rida barbacka på bara en schabrak för att inte smutsa ner bilen. Ben fungerade jättebra gåendes bredvid hästarna men i paddocken fick han ligga fastbunden vid kanten där han trivdes rätt bra med att ligga och titta på hästarna =)

Igår när Anna och jag red så red vi över E22an för första gången och utforska skogen på andra sidan och det gick väldigt bra förutom att vi red lite vilse och fick vända några gånger :P
Vi var ute i en och en halvtimme.

Turkiet

Orkar inte skriva så mycket så lägger upp lite bilder, men i Turkiet har Carro och jag mest solat och badat, men även varit på en citytur där vi fick besöka en enorm guldsmyckesbutik och så en enorm läderbutik, bägge hade typ 4 våningars butik. Sen gick vi en guidad tur i gamla Side och sen blev vi avsläppta i Side för shopping. Vår andra utflykt var en båttur på Manavgat floden där det i floden var 12-13 grader och på andra sidan stranden (ca 80 meter bort) var medelhavet på ca 20-22 grader, lite skillnad. Kan påpeka att jag var trea i i den kalla floden av ca 20 personer. Det var även tufft att vara två unga tjejer i Turkiet, enormt många som skulle ragga och vi hamna i två äcklens famn, började med prat längs med stranden och slutade med att de stod bakom oss i vattnet och tryckte sina stånd mot våra rumpor och höll händerna på bikini trosorna. Sen blev det hej då med dom killarna. Det var dom äckligaste, vi mötte även två mycket trevliga killar men dom kände inte varandra. Den ena var Arda som jobbade på beachbaren och i baren på vårt grannhotell där vi fick vara och se på underhållning, bruka baren och så. Den andra trevliga killen mötte vi på grannhotellet när vi var där och tittad på underhållning, då kom han(han jobbade med animation och underhållningen) fram och sa att han såg när en av de andra underhållarna hade dragit upp mig och dansat med mig. Sen satt han hos oss och så pratade vi rätt länge och fy fan va snygg han var alltså, vi frågade dock aldrig om hans namn men han var 28 år iaf. Och sen har vi ju mött killar som varit däremelllan äcklen och trevliga.

Lägger bara upp några bilder.

På kvällspromenad vid havet

Dansunderhållning

Turkiska ullared? Hmmm

På guidad tur. Colusseum eller hur det stavas.

Jag sittandes på en gammal del av Apollotemplet

Typ grundaren av Turkiets nått...man fick iaf inte tala illa om honom

Manavgatfloden

Sköldpaddor på Manavgatfloden

Närmast 12 gradiga Manavgatfloden, andra sidan 21 gradiga Medelhavet

På båten Jin som färdade oss på Manavgatfloden och ut i Medelhavet för att sedan vända tillbaka